13.4.06

Ei tullut työpaikkaa...

En ole niin surullinen kuin ehkä pitäisi, vaikka tein kolme päivää töitä pää höyryten työpaikan eteen. Vein eilen luonnokseni näytille ja niistä pidettiin kovasti. Olen itsekin häpeämättä sitä mieltä, että onnistuin tehtävässä todella hyvin. En tehnyt pelkkää nättiä taittoa, vaan kehitin kampanjaidean ja konseptin, jota voisi hyödyntää monenlaisessa materiaalissa. En paljasta minkälaisen, mutta olen silti julkean tyytyväinen itseeni :)

Mihin se sitten kaatui? Sanoivat saaneensa myöhäisen hakemuksen, jonka haluavat vielä käsitellä. Tästä jokainen vähemmän naiivi ja enemmän työnhakua harrastanut voi päätellä, että tuo hakija on joko vähintään yhtä taitava paremmalla kielitaidolla, asiasta päättävän sukulainen tai läheinen ystävä. Näitä vastaan minulla ei ole aseita. Jos myöhässä tullut hakemus käsitellään vielä sen jälkeen, kun minua haastateltu kahdesti ja teetetty free-hommia, homma vaikuttaa aika selvältä.

Vaan työhaku jatkuu... Sami on onneksi menossa pääsiäisen jälkeen pariksi viikoksi niitä lasten lomareissuja järjestämään, niin emme pyöri ihan riesaksi asti toistemme jaloissa.

Olen nyt kiinnittäytynyt alustavasti art directoriksi yhteen aucklandilaiseen filmiryhmään 48hours -kisaa varten. Suurin osa porukasta on ammattilaisia ja tosissaan kilpailun voittamisen suhteen, joten olen asettanut tavoitteekseni tutustua eri elokuvan lajeihin, lavastamiseen, vaatetukseen ynnämuuhun perusteellisesti ennen kilpailua. Jos töitä ei löydy, se saattaa jopa onnistua. Samikin on mukana ääni- ja nauhoituspuolella, vaikkei ole läheskään yhtä innoissaan (ei edes saamaton lurjus saa vastattua yhteen sähköpostiin...).

No comments :

Post a Comment